Monitorizarea, realizată în perioada 11-17 august, a vizat aparițiile și mențiunile în 150 de titluri de presă scrisă, la 8 posturi de radio și 13 de televiziune, precum și pe 1.244 site-uri, pentru 11 candidați sau potențiali candidați la Președinție.
Datele obținute relevă că premierul Victor Ponta a avut 145 de apariții în presa scrisă, 94 la posturi de radio, 447 la posturi TV și 6.745 pe site-uri, atât din postura de șef al Executivului, cât și din cea de lider politic.
Pe locul al doilea în top se situează Klaus Iohannis, candidat al Alianței Creștin – Liberale, cu 44 de apariții în presa scrisă, 71 la radio, 250 la TV și 4.408 pe site-uri.
Iohannis este urmat de Cristian Diaconescu – fost candidat PMP, în prezent independent – cu 31 de mențiuni în presa scrisă, 13 apariții la radio, 250 la televiziune și cu 1.816 stiri pe site-uri.
La mare distanță se situează Călin Popescu Tăriceanu, cu un total de 861 de apariții sau mențiuni în presa scrisă, la radio, la televiziune și pe site-uri, urmat de Monica Macovei (candidat independent) – 584 de apariții, Kelemen Hunor (candidat UDMR la Președinție) – 204 apariții, Dan Diaconescu – 117 apariții, Ioan Ghișe (candidat independent) – 53 de apariții, Szilagy Zsolt – 39 de apariții (una la radio și 38 în on-line) și Gheorghe Funar – 28 de apariții, toate pe site-uri.
Ultimul loc este ocupat de Viorel Cataramă – 18 apariții, majoritatea în on-line și niciuna în presa scrisă.
Mediafax Monitorizare va realiza săptămânal astfel de analize, până la primul tur al scrutinului prezidențial.